Ładowanie

Wybitne osiągnięcia naukowe uczennic i uczniów z GDYŃSKIEJ TRÓJKI

Wybitne osiągnięcia naukowe uczennic i uczniów z GDYŃSKIEJ TRÓJKI w zakresie informatyki i matematyki oraz fizyki i techniki. STEM* w III LO w Gdyni ma się znakomicie.

Realizowane w III Liceum Ogólnokształcącym im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni od ponad trzydziestu lat autorskie akademickie programy nauczania przedmiotów politechnicznych każdego roku umożliwiają bardzo wielu uczniom i uczennicom osiąganie znakomitych wyników w zakończonych w olimpiadach i konkursach, w których sprawdzana jest wiedza i umiejętności z zakresu: matematyki, informatyki, fizyki oraz techniki.

Również w roku szkolnym 2024/25 najwyższe laury olimpijskie osiągnęła całkiem spora grupa reprezentantek i reprezentantów III LO w Gdyni.

W zakończonej w kwietniu tegorocznej edycji Olimpiady Matematycznej tytuły laureatów zdobyli: Jakub Pieczonka (uzyskał nagrodę II stopnia), Antoni Nowosielski (nagroda III stopnia), Krzysztof Karwik (nagroda III stopnia), Jan Ząbkiewicz (nagroda IV stopnia). Tytuł finalisty zdobył Piotr Wesołowski, a tytuł finalistki – Martyna Majer. Wszyscy ww. wywodzą się z akademickich klas matematyczno-fizycznych poza Janem Ząbkiewiczem – uczniem akademickiej klasy matematyczno-informatycznej. Na szczególne uznanie zasługuje osiągnięcie Piotra, który jest uczniem klasy pierwszej. Spośród ww. ogromne wyróżnienie spotkało Antoniego Nowosielskiego, który z uwagi na swoje osiągnięcia matematyczne otrzymał nominację do polskiej reprezentacji i będzie uczestniczyć w Zawodach Matematycznych Państw Bałtyckich (listopad 2025, Łotwa) lub w Środkowoeuropejskiej Olimpiadzie Matematycznej (sierpień 2025, Niemcy). Opiekę naukową nad ww. matematykami i matematyczką sprawował profesor oświaty Wojciech Tomalczyk. Gdyńska Trójka była jedyną szkołą reprezentującą Gdynię w finale Olimpiady Matematycznej.

Martyna, Antoni, Krzysztof, Jan i Jakub tworzyli drużynę reprezentującą III LO w Gdyni także w drużynowych Międzynarodowych Zawodach Matematycznych NABOJ, w których zajęli I m-ce na Pomorzu, III m-ce w Polsce oraz IV miejsce w Europie.

Również w kwietniu odbył się finał Olimpiady Informatycznej, w której tytuły laureata wywalczyli: Jakub Kussowski (tytuł laureata II m-ca) i Krystian Szumlas (laureat III m-ca). Tytuły finalisty z wyróżnieniem otrzymali: Franciszek Czaplewski, Szymon Szymański, Wojciech Jankowski, Witold Milewski, a tytuły finalistów zdobyli: Hubert Głuchowski, Szymaon Hajderek, Michał Jóźwik, Jakub Miłkowski i Paweł Rodwald. Cała jedenastka uczy się informatyki w akademickich klasach matematyczno-informatycznych pod kierunkiem profesora oświaty Ryszarda Szubartowskiego. Gdyńska Trójka była jedyną szkołą reprezentującą woj. pomorskie, w tym Gdynię, w finale Olimpiady Informatycznej. Jakub Kussowski uzyskał nominację do polskiej reprezentacji i w zakończonych 29 IV 2025 w Toruniu zawodach Bałtyckiej Olimpiady Informatycznej zdobył srebrny medal.

Z kolei w Olimpiadzie Lingwistyki Matematycznej tytuły finalisty/finalistki przypadły: Katarzynie Neumann (klasa matematyczno-informatyczna), Mai Rutkowskiej i Antoniemu Piaskowi (oboje z klas matematyczno-fizycznych).

W finale Olimpiady Fizycznej tytuł laureata zdobył Jakub Miłkowski z klasy matematyczno-informatycznej (nauczyciel fizyki: Artur Kolincio), a w Olimpiadzie Wiedzy Technicznej tytuł finalisty wywalczył Karol Labun z klasy matematyczno-fizycznej.

Ogromny sukces w finale Olimpiady Astronomicznej odniosły dwie wybitne miłośniczki astronomii. Zofia Lamęcka (klasa matematyczno-fizyczna) zdobyła tytuł laureatki VIII m-ca, Kinga Wysocka (klasa matury międzynarodowej) została laureatką IV m-ca i będzie reprezentować Polskę podczas Międzynarodowej Olimpiady Astronomii i Astrofizyki w Mumbaju (Indie, 21-28 VIII 2025).

STEM* to akronim angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauka, technika, inżynieria, matematyka), a gdy dodamy do tego (Sztukę) otrzymujemy STEAM. Jego ideą jest pokazanie dzieciom, że nauki przyrodnicze są ze sobą powiązane, by ułatwić im przyswajanie wiedzy w szerszej perspektywie. Dodatkowo model ten ma za zadanie rozwijać u dzieci samodzielne myślenie, umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego oraz wyciągania wniosków z obserwacji, które poczyniły. Nie ma tutaj miejsca na wyuczone regułki czy definicję – dziecko uczy się poprzez praktykę i zabawę, która bardzo często pobudza jeszcze w większym stopniu ciekawość dziecka i motywuje do dalszego działania.

źródło: https://mws.pl/poradniki/czym-jest-stem/

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)
Skip to content