Dokładnie rok temu uczennica Ewa Bednarz (kl. IV IB) zdobyła Merit Award w ogólnoświatowym konkursie Global Essay Writing Competition by Immerse Education. Jednocześnie wygrała udział w prestiżowym Research Programme on Innovation in STEM organizowanym przez Immerse Education. Uczestnicy mieli okazję pracować pod okiem wykładowców i profesorów z Oxford oraz Cambridge, co nadawało całemu przedsięwzięciu rangę akademicką i międzynarodową. Po ukończeniu programu otrzymała NOCN Level 3 Award in Research Skills for Academic Study, co przełożyło się na 8 punktów UCAS – wartościowych dla dalszych aplikacji uniwersyteckich. Praca konkursowa dotyczyła tematu z dziedziny biologii: „Impact of climate change on ecosystems and strategies for mitigation”.
Niedawno nasza uczennnica opublikowała swój kolejny esej pt. „Idea współczesnego Panoptikonu z perspektywy pokolenia Z”. Artykuł został napisany wspólnie z Panią Profesor Joanną Bednarz – absolwentką naszego liceum i ukazał się w czasopiśmie naukowym Media Biznes Kultura (Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe). Przedstawiono w nim klasyczną koncepcję Panoptikonu Jeremy’ego Benthama, a następnie zestawiono ją z realiami współczesności, zwłaszcza w kontekście technologii cyfrowych i działalności pokolenia Z. Autorki analizują, w jaki sposób nowoczesne narzędzia nadzoru (media społecznościowe, monitoring, algorytmy) kształtują poczucie prywatności i kontroli jednostki. Artykuł wykorzystuje podejście mieszane, łącząc badania teoretyczne z obserwacją i moderowaną dyskusją z młodzieżą w wieku 15-17 lat.
Zachęcamy do lektury: ejournals.eu/idea-wspolczesnego-panoptikonu-z-perspektywy-pokolenia-z
Autorce gratulujemy sukcesów i życzymy dalszego rozwoju naukowego!










