Reprezentacja uczennic i uczniów, a także nauczycieli i nauczycielek z III LO im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni zajęła pierwsze miejsce w konkursie “Jak szkoła to dwa koła” promującym korzystanie z rowerów jako podstawowego środka transportu.
W rywalizacji indywidualnej – przejazdy najwyższe miejsca z III LO w Gdyni zajęli/zajęły:
1. Helena Przewięda (uczennica) – liczba aktywności 45
2. Robert Filipowicz (uczeń) – liczba aktywności 44
7. Marta Bielak-Bodnar (nauczycielka języka francuskiego i języka hiszpańskiego) – liczba aktywności 31
16. Albert Szymczak (uczeń) – liczba aktywności 2
W rywalizacji indywidualnej – kilometry najwyższe miejsca z III LO w Gdyni zajęli uczniowie:
2. Leszek Borgula liczba przejechanych kilometrów 1130,786
11. Wojciech Starego – 769,571 km
16. Rafał Starego – 629,732 km
24. Piotr Spychała – 344,493 km
Koordynatorką tego rowerowego przedsięwzięcia w GDYŃSKIEJ TRÓJCE była Pani Olga Wrońska – nauczycielka języka francuskiego i języka hiszpańskiego.
informacja o wynikach: Aleksandra Kowalewska, tel. +48 87 610 38 51, kom/WhatsApp: +48 600 082 922, e-mail: o.kowalewska@cristaltravelnet.pl
Aula III LO w Gdyni: spotkanie uczestniczek i uczestników Kampanii z influencerem AJ – Adamem Josefem Modzelewskim:
„W ramach kampanii „Jak szkoła to dwa koła” uczennice i uczniowie szkół ponadpodstawowych uczestniczyli w warsztatach i spotkaniach. Do współpracy przy projekcie zaproszono popularnego influencera AJ’a, czyli Adama Josefa Modzelewskiego. Na zakończenie kampanii młodzież wzięła udział w przejeździe rowerowym ulicami Gdyni.W październiku 11 gdyńskich szkół ponadpodstawowych wzięło udział w projekcie „Jak szkoła to dwa koła”. Kampania zachęcała młodzież do aktywności fizycznej i korzystania z rowerów na co dzień.Przez cały miesiąc uczennice i uczniowie uczestniczyli w warsztatach, spotkaniach i konkursach.Kampania „Jak szkoła to dwa koła” jest adresowana do uczniów szkół ponadpodstawowych. Celemnaszej kampanii jest zachęcenie młodzieży do korzystania z rowerów w codziennym przemieszczaniusię po mieście, zwłaszcza do szkoły, ale również w podróżach rekreacyjnych – mówi Dominika Godlewska, koordynatorka akcji.Zwieńczeniem kampanii był wielki przejazd rowerowy. W piątek, 31 października, 50 uczestników wyruszyło spod fontanny na skwerze Kościuszki, następnie udali się na bulwar Nadmorski, skąd al. Marszałka Piłsudskiego przejechali do al. Zwycięstwa i pojechali w kierunku mola w Orłowie. Namiejscu na rowerzystów czekały świeże kanapki i napoje. To była okazja również do rozmów i pamiątkowych zdjęć z influencerem11 szkół ponadpodstawowych w projekcie.
W rowerowej kampanii wzięło udział 11 gdyńskich placówek:
I Akademickie Liceum Ogólnokształcące,
III Liceum Ogólnokształcące z OOddziałami Dwujęzycznymi i Internat nr 1,
V Liceum Ogólnokształcące,
I Akademickie Liceum Ogólnokształcące,
II Liceum Ogólnokształcące w ZSSO
X Liceum Ogólnokształcące,
CKZiU nr 1,
CKZiU nr 2,
Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych
Zespół Szkół Chłodniczych i Elektronicznych,
Zespół Szkół Ekologiczno-Transportowych,
Zespoł Szkół Ogólnokształcących nr 8 – XVII LO
Projekt był wszechstronny, bowiem uczennice i uczniowie brali również udział w konkursach fotograficznych, filmowych i plastycznych. Podsumowanie kampanii zaplanowano na 19 listopada. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się w Polsat Plus Arenie Gdynia. Kampania realizowana w ramach projektu unijnego SUMPs for BSR, współfinansowanego ze środków programu Interreg Region Morza Bałtyckiego.”
źródło:https://www.gdynia.pl/mieszkaniec/aktualnosci,4018/jak-szkola-to-dwa-kola-wyjatkowy-przejazd-rowerowy-ulicami- gdyni,591983







