Ładowanie

Szkoła IBO

IB Mission Statement

The International Baccalaureate aims to develop inquiring, knowledgeable and caring young people who help to create a better and more peaceful world through intercultural understanding and respect. To this end the organization works with schools, governments and international organizations to develop challenging programmes of international education and rigorous assessment. These programmes encourage students across the world to become active, compassionate and lifelong learners who understand that other people, with their differences, can also be right.

International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP)

to nowoczesny, dwuletni program nauczania (dwie ostatnie klasy czteroletniego liceum) dostosowywany do indywidualnych potrzeb ucznia przygotowujący do matury międzynarodowej oraz dalszej nauki na wyższych uczelniach. Skierowany jest do ambitnych, kreatywnych młodych ludzi, ma na celu kształtowanie umiejętność krytycznego myślenia, dostrzegania i rozumienia zróżnicowania świata i potrzeb ludzi, umożliwia rozwój indywidualnych zdolności, przy jednoczesnym poznawaniu dziedzin wiedzy niezbędnych każdemu wykształconemu człowiekowi. Pierwsi uczniowie rozpoczęli naukę w 12 szkołach IB w 1968 roku. Obecnie program matury międzynarodowej oferowany jest przez ponad 5000 szkół na świecie a dyplom IB honorowany jest przez uczelnie całego świata. 

III Liceum Ogólnokształcąca wprowadziła program Matury Międzynarodowej (IBDP) w 1992 roku jako jedna z dwóch pierwszych autoryzowanych szkół w Polsce. Nasi uczniowie co roku osiągają znakowite wyniki, a absolwenci studiują na renomowanych uczelniach całego świata.

Jak wybieramy przedmioty w systemie IBDP?

W ramach programu IBDP uczeń wybiera 6 przedmiotów zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, predyspozycjami oraz  wymaganiami rekrutacyjnymi uczelni/ kierunku studiów  – 3 lub 4 na poziomie rozszerzonym (Higher Level) i 3 lub 2 na poziomie podstawowym (Standard Level).

 

Oferta szkoły obejmuje następujące przedmioty:

  • Group 1: Studies in language and literature   – język polski (język ojczysty
  • Group 2: Language acquisition – język angielski, francuski, niemiecki, rosyjski
  • Group 3: Individuals and societies – historia, geografia
  • Group 4: Sciences – biologia, chemia, fizyka
    • Group 3/4: systemy środowiskowe i społeczeństwa
  • Group 5: Mathematics – matematyka AA (Analysis and Approaches), matematyka AI (Applications and Interpretation)
  • Group 6: The arts – sztuki wizualne (lub dowolny przedmiot z grupy  2,3 lub 4)

 

Integralną częścią programu IBDP stanowią dodatkowe trzy elementy: Theory of KnowledgeExtended Essay  oraz Creativity, Activity, Service.  Realizując tę część program młodzież uczy się stawiać pytania dotyczące  nauki oraz krytycznego myślenia, samodzielnie  realizują pracę badawczą oraz angażują się w projekty społeczne.

  • Theory of knowledge – interdyscyplinarny przedmiot obejmujący elementy historii nauki, historii idei i filozofii, pokazujący związki wszystkimi dziedzinami wiedzy i różne metody poznawcze; uczy zadawania pytań o rzetelność i trafność teorii i metod w nauce , doskonaląc umiejętność takie jak krytyczne i twórcze myślenie, intuicję i wyobraźnię, a także wrażliwość  etyczną. Ocena wystawiana jest  na podstawie wystawy oraz eseju.
  • Extended essay – licząca 4000 słów praca badawcza z wybranej indywidualnie dziedziny umożliwiająca twórczą pracę nad  interesującym ucznia tematem, przygotowująca go do pisania prac na studiach.  W procesie pisania ucznia wspiera nauczyciel nadzorujący jego pracę. Ocena z Extended Essay’u wraz z oceną z TOK-u jest wliczana do ostatecznego wyniku matury.
  • Creativity Activity Service – program rozwoju osobistego poprzez projekty rozwijające kreatywność, kondycję fizyczną, wrażliwość artystyczną i społeczną uczniów poprzez regularne angażowanie się w zajęcia twórcze, sportowe i pracę na rzecz innych ludzi i otoczenia. Podstawą zaliczenia jest prowadzenie raportów – dokumentacji związanej ze swoimi przedsięwzięciami.

Rekrutacja

Sesja May 2022

Sesja May 2023

Wyniki

Uczniowie Gdyńskiej trójki osiągają jedne z najwyższych wyników egzaminów matury IB. Średnia ocen uzyskana co roku przez naszych uczniów to 36-38 punktów na 45 możliwych, przy średniej światowej wynoszącej około 30 punktów.
Kilkoro naszych uczniów otrzymało maksymalną liczbę 45 punktów – wynik uzyskiwany średnio przez zaledwie 1% absolwentów na świecie.

Regulaminy/dokumenty

Kontakt

  • ibcoord@lo3.gdynia.pl

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)
Skip to content